lunes, 1 de agosto de 2011

10 raons per menjar pa

Deu raons perquè el pa formi part de la nostra alimentació
El pa és un dels pilars de la Dieta Mediterrània, consumit des de l'antiguitat. Mai no s'ha qüestionat el seu gran valor nutricional.

El pa, juntament amb altres derivats dels cereals, es troba a la base de la piràmide de l'alimentació.

El pa proporciona hidrats de carboni complexos, proteïnes, minerals, vitamines i fibra (sobretot a la varietat de pa integral).

Els experts recomanen consumir entre 220 i 250 grams de pa al dia repartits en els diferents àpats. Fins i tot a dietes d'aprimament s'aconsella consumir-ne 100 grams.

A etapes com la infantesa i la adolescència és aconsellable que se'n consumeixi, principalment, als esmorzars, esplais i berenars, ja que afavoreix un major rendiment escolar.

El pa és un aliment sense gairebé greix i no està justificada la seva fama en el control del pes, ni pot relacionar-se amb els problemes d'obesitat.

El pa, principalment integral, té un gran efecte saciant pel seu alt contingut en fibra.
El pa és un aliment econòmic de fàcil digestió i masticació.

L'entrepà pot ser una alternativa perfecta a les menjades ja que, a més d'oferir els beneficis nutricionals del pa, conté l'aportació nutricional dels ingredients que l'acompanyen.

En el mercat hi ha una gran varietat de textures i sabors per a satisfer tots els gusts, fins i tot varietats adaptades a celíacs, hipertensos, etc.

Extret de: http://www.gastroteca.cat/